Ära raiska energiat oma firma Facebooki lehele!

No-Facebook-logoOlen viimastel nädalatel üritanud saada ülevaadet firmadest, kes pakuvad lastele mõeldud teenuseid ja tooteid. Olen külastanud enam kui 200 Facebooki lehte ning praegusel hetkel on olukord masendav. Umbes 5 firmat on suutnud FB lehe ka reaalselt oma kasuks tööle panna – ülejäänud 195+ puhul tuleb tõdeda, et paremal juhul on FB leht lihtsalt ajaraiskamine ning osadel pigem teeb kahju kui toob kasu.

Kui ikkagi otsustate, et FB leht on teie firma jaoks oluline turunduskanal, siis mõned soovitused:

Facebooki leht on Googles paremini nähtav
Ehk siis klient, kes teid nime järgi otsib satub esmalt teie FB lehele ja mitte kodukale. Internetis on 5 sekundi reegel – kui 5 sekundiga te ei suuda head esmamuljet luua ja huvi tekitada, siis otsitakse teine leht. Logige ennast FB välja ja vaadake oma lehte siis – kas see tundub piisavalt huvitav ja usaldusväärne? Kui mitte, siis vahetage päisepilt, lisage ilusam profiilipilt ja vaadake uuesti 🙂

Facebook nõuab pidevat tegutsemist
Mida tihedamini postitate asju, mis teie fännidele meeldivad seda paremini nähtavad te iga korraga olete. Facebooki lehtedel näitab lisaks fännide arvule ka “talking about this” mõõdikut. Kui teie lehel on umbes100 fänni, siis vähemalt 25% inimestest peaksite suutma kaasata ka ühe postitusega nädalas.

Kuni 1000 puhul piisab 2 postitusest nädalas ja 5000+puhul on soovituseks vähemalt postitus päevas. Kusjuures mida suurem on fännide arv, seda väiksemat % inimestest teil kaasata õnnestub. 1000+ lehe puhul on 20% hea tulemus ja 5000+ lehe puhul on 10% täiesti viisakas tulemus.

Kõige kurvem on näha FB lehte, kus on 10 fänni ja viimane postitus aastast 2011 – sellisel juhul kustutage parem oma leht ära kuna kliendile sinna sattudes jääb mulje, et olete ammu oma tegevuse lõpetanud ja suure tõenäosusega rohkem ta teie andmete otsimisega vaeva ei viitsi näha.

Kui tihti peaks postitama?

Miinimum on kord nädalas – vastasel juhul jääb kuidagi nukker tunne FB lehte vaadates. Samas nagu öeldud, siis sõltub fännide arvust – kui neid vähe ja teate täpselt, kes nad on, siis parem 1-2 postitust nädalas. Mida suuremaks kasvate seda tihedamini tuleks postitada, et suudaksite kõigile fännidele väärtust pakkuda.

Mida peaks postitama?

Postituse puhul on reegel lihtne – see peab olema huvitav teie fännidele ja tekitama emotsiooni.Fännid ei liitu teie lehega ainult selleks et saaksite neile reklaampostitusi teha. Postitage pilte oma üritustest, rääkige lõbusatest seikadest ja õpetage neile midagi uut.

Lastehoidude ja mängutubade fännid on üldiselt 30-ndates pereemad. Kui te ise olete sama profiiliga, siis püüdke mõelda, mida te oma sõbrannadele oma tööst räägite. Te ju ei näita neile seinapilte – samas näiteks lugu, kuidas sisekujundajaga otsisite 3 päeva sobivat tapeeti ja lõpuks pidite selle Prantsusmaalt tellima annab seinapildile hoopis teise tähenduse.

Lapsed, kassipojad ja kutsikad on muidugi kindla peale minek, kui teil on hetkeline inspiratsioonipuudus. Aga üle sellega ei maksa ka pingutada 🙂

Kui tahate, siis alati võite vaadata ka mis postitusedmeie FB lehel enam populaarsust koguvad ja neid siis oma seinale edasi postitada 🙂

Mis on teie FB lehe eesmärk?
Enne kui hakkate oma FB lehel suuremaid muudatusi tegema, siis mõelge, miks teil seda FB lehte vaja on?

See argument, et kõik on Facebookis on väikese lokaalse firma puhul nii ja naa. Muidugi võimaldab FB Ads reklaami kuvada enamvähem linnaosa täpsusega + põhjalik sihtgrupi selekteerimine (näiteks väga head tulemust toob see, kui sihtida reklaam 25 – 40 vanuses naised, kes on lapsevanemad), aga linnaosa piires on sellised sihtgrupid väga väikesed.

Vaadake Google Analyticsist oma kodulehe statistikat – kui suure osa toob külastustest Facebook? Näiteks meie Look4Care lehel oli esimesel poolaastal 89822külastust ja neist 22 025 külastust tulid meile läbi FB. Ehk siis ca 25%. Kui teie põhilehele jõuab Facebooki kaudu mõni üksik külastaja, siis lihtsalt sulgege oma FB leht.

Jutt tuli pikk ja kui siiani viitsisid lugeda, siis preemiaks pakun sulle TASUTA KONSULTATASIOONI! Lihtsalt saada mu e-postile diana@look4care.com oma FB lehe link ja vaatan selle kiirelt üle ja saadan mõned soovitused, et mida peaks tegema…

Või siis mine https://www.facebook.com/Pere24.ee ja vaata, mis lapsevanemaid sheerima ja laikima siis tegelikult paneb 🙂

Meeldis? Jaga seda ka sõpradega!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePin on PinterestShare on Tumblr

  3 comments for “Ära raiska energiat oma firma Facebooki lehele!

  1. Diana
    10.07.2013 at 10:14

    Suured tänud Jaan tagasiside eest. Nagu artikli juures olevalt pildilt võid näha, siis päris blond ma ka ei ole.

    Aga postitus siis eelkõige siiski mõeldud küllaltki kitsale sihtgrupile ning olen täiesti nõus, et erinevatele sihtrühmadele mõeldud lehed nõuavad erinevat sisu. Statistika on juurde pandud, et oleks kasvõi suhtarvud olemas – üldjuhul ei pea ise lugu postitustest kus on ainult jutt ja mitte ühtegi arvu.

    Ja oma kodulehe ja projekti üle olen igatahes uhke – kas ma nüüd iga päev lihtsalt pool tundi ainult imetlen, aga kindlasti vaatan üle, et kas lehed üleval, ega ei ole toredaid kommentaare, millele vastata ja samuti kontrollin postkasti, et äkki mõni kasutaja on kirjutanud 🙂

    Ja ma ei räägi oma postituses kodulehe sulgemisest vaid FB lehe – ma usun, et kui sa veidi antud teemaga tegeled, siis saad ka ise aru, et leht, kus pole kasutajaid ja uusi postitusi jätab halva mulje. Kodulehe sulgemist ma kohe kindlasti ei soovita – aga need statistilised % (ja mitte minu enda lehtede numbrid) on suht levinud standardid internetiturunduse alastest postitustes, mida on teinud minust tunduvalt vanemad, brünetimad ja targemad meesterahvad 😀

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga