Bidroop.com : üks internetis leviv püramiidskeem

Alles eile hommikul postitasin siia hoiatuse Facebookis reklaamitava “Kiirelt rikkaks” skeemi eest, kui täna hommikul jäi Perefoorumi lehel silam üleskutse liituda Bidroop.com lehega. Kuna ennustan, et vaadates selle info levimist foorumites, siis homme õhtuks on Perekool täis neid kutseid – Vahvel.net kasutajad on üksmeelselt otsustanud, et nemad võtavad sellest rallist osa.

Aga millega on siis tegu? Bidroop.com leht ausalt öeldes on suutnud saada hakkama omamoodi kunstiteosega – nad on suutnud luua Korduma Kippuvate Küsimuste sektsiooni, kus on vastused 30+ küsimusele ja ometigi pole seal sõnakestki sellest, mida nad kavatsevad tegema hakata. Ärge hakake vaeva nägema selle läbilugemisega – selle kogu info saab kokku võtta nii:

  1. Tegemist on kohaga, kus peab investeerima ainult aega ja armastust 
  2. Mida rohkem endale järgijaid saad, seda suurem saab olema sinu tulevikutulu ( kohe, kui tegijat siis välja mõtlevad, kust see tulu tulema peaks)
  3. Õpetused, kuidas sa saad värvata rohkem uusi kasutajaid ( et nemad saaksid kiirelt rohkem kasutajaid ja sina kunagi tulevikus rohkem roosamannavahtu 😉 )

Turundajana pean mütsi maha võtma idee käimalükkajate ees ( holimata kõigist eetilistest kaalutlustest ja mullivahust see toimib – üle maailma on foorumid täis kutseid üritusele, mille sisust keegi ei tea). Seega otsustasin kogu ideega veidi lähemalt tutvuda ja  ühe koodi mida foorumis pakuti ka ära kasutada.

bidroop_esilehtEsileht on lakooniline – suur tabalukk vihjab, et kui sul seda salapärast koodi ei ole, siis ära sisse roni. See ei ole nüüd tavapärastu, et uue teenuse launchimisel kasutatakse uute kasutajate kasvu aeglustamiseks sellist kutsete süsteemi. Näiteks kui GMail tuli, siis mul kulus 2 päeva, et hankida endale kutse – peale seda kutsete hulka juba suurendati ja kui esialgu taheti mingi hulga kasutajate peal süsteemide töökindlust proovida, siis hiljem oli see lihtsalt sarnane turundusnipp, et tekitada suuremat huvi. Aga GMaili puhul vähemalt teadsin, mida see tegema peaks ja miks ma seda kutset tahan 🙂

Aga nagu näete, siis siin esilehel puudub igasugune info, millega tegu. On küll  olemas video, aga see minu meelest annab aimu ainult sellest, mida nemad teha soovivad ja mitte sellest, mida kasutajad siis reaalselt tegema peavad ja mis summadest üldse jutt käib.

Kui nüüd sinna tabalukku sisestada see müstiline kood, siis avaneb vaheleht, kus soovitakse regamisandmeid. Kahjuks läks meelest sellest Screenshot teha, aga seal ei olnud ka midagi erilist.

Te võite sinna panna oma õige e-maili – sellega ei saa miskit hullu väga peale hakata… Aga ärge sinna lehele kindlasti pange oma tavapäraseid paroole!!!! Te ei tea, kas seal lehel on paroolid krüptitud või mitte (krüptitud tähendab seda, et kui teie parool on näiteks Lilleke123, siis andmebaasis näeb ta välja nii $2a$10$HpQ9.cwvUHYnf7WpM ) ning näiteks kui projekti taga on pahatahtlik inimene, siis saab ta praegu selle nipiga siiski kätte paljude inimeste e-postid koos paroolidega, mida kindlasti mõni kasutab ka oma e-posti paroolina… Ja selle infoga annab juba päris palju paha nalja teha – või siis lihtsalt võib sellise andmebaasi mustal turul maha müüa. Aga kui te olete piisavalt paranoiline, siis kasutage lehte mailinator.com – seal saate teha ajutise aadressi, kuhu saate kinnituskoodi saata.

Igatahes kui registreerimine tehtud ja kinnituskoodile vajutatud, siis avaneb järgnev vaade:

Bidroop build level

Nagu näha, siis pole ka registreerunud kasutajatele mingit lisainfot jagatud. Ainuke asi, mida ma saan teha on selle oranzi ruudukese peale vajutada ja siis avaneb selline aknake:

bidroop_invitation_code

Kui see on nüüd aus projekt (nii palju kui üks püramiidiskeem aus saab olla), siis eeldan, et tulu tuleb reklaamilt ja mingil moel püütakse kasutajaid panna edasi reklaamima. Inglise keeles kasutatakse selle kohta terminit Affiliate Marketing ja kõige tuntum antud turustusmeetodi kasutaja on arvatavasti Amazon.com.

Seega minu hinnang sellele projektile on, et küllaltki ohutu hetkel veel, aga liiga palju energiat ma sellele ei raiskaks. Kui neil oleks revolutsiooniline mõte, kuidas sinu aega nii kasumlikult ära kasutada, et sina teeniksid palju ja nemad ka, siis poleks vaja sellise kutsete süsteemiga vaeva näha – nad saaksid üsna hea kajastuse meedias ja blogides. Aga kuna nad on ikkagi sellise tee valinud, siis ma julgen eeldada, et idee on kasumlik nende jaoks, aga mitte niivõrd nende jaoks, kes hetkel usinalt kutseid laiali jagavad.

Kui teil on vaba aega ja tahate veeta seda internetis, siis tutvuge näiteks TED.com lehel olevate esitlustega – need võivad reaalselt tuua kaasa mõne mõtte, mis muudab teie elu positiivselt.

Üks minu enda lemmikutest on näiteks Sir Ken Robinson
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY]

Meeldis? Jaga seda ka sõpradega!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePin on PinterestShare on Tumblr

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga