Mis on parim reklaamikanal lastehoiu jaoks?

Olen viimasel ajal suhelnud päris mitmete lastehoidudega ning paljude hoidude jaoks on kõige valusam teema, et kuidas siis ikkagi ennast reklaamima peaks? On neid, kes ostavad bänneri kuskil pereportaalis ja on neid, kes käivad oma piirkonnas ringi ja kleebivad kuulutusi tänavanurkadele – aga kumbki meetod ei pruugi töötada nii nagu loodetud ning seetõttu venivad tihti telefonikõned hoidude juhatajatega tunnipikkuseks, et arutada mis ja kuidas ja millal siis selle reklaamiga tegeleda. Panin mõned mõtted, mis on kordunud vestlustes erinevate lastehoidude juhatajatega, ka allpool kirja – tegu ei pruugi olla absoluutse tõega, kuid häid ideid võib siit leida igaüks, kes peab tegelema lastehoiu turundamisega.

 

1. Google AdWords

Järjest rohkem lastehoide on enda jaoks avastanud Google Adwords keskkonna ja see on ainult positiivne – tegu on ühe odavaima kanaliga, mis peaks tooma väga head tulemust. Samas alati see nii ei pruugi olla ning tean hoidu, kes kuu ajaga kulutas Google Adwordsile 300EUR ilma, et oleks ühtegi reaalset klienti tagasi saanud. Nimelt Google AdWords on otsingusõna põhine ning seega peate otsustama, mis otsingusõnadega te seda näidata soovite. Kahjuks lastehoiu teemalisi otsingusõnu ei ole väga palju (sõna “lastehoid” otsitakse kuus ca 5400 korda, samas “lastehoid Tallinnas” otsitakse kõigest 320 korda kuus).

Kui soovitakse rohkem kliente ja kiiremini, siis üritatakse optimeerida reklaami nii, et selle näitamiste arv oleks suurem ning see automaatselt vähendab Google Adwords tulemuslikkus. Lastehoid, keda ma loo alguses mainisin näitas oma reklaami ka otsisõnade “lapsed” ja “lasteaed” puhul ning paratamatult kippus nii olema, et nende päevalimiit kulutati ära poole päevaga ja kuigi inimesed tulid nende lehele siis enamus neist ei jäänud sinna kauaks.

Soovitan kasutada Google AdWordsi, kuid kõige parem on sättida nii, et teie reklaami näidatakse ainult väga spetsiifiliste päringute puhul. Näiteks võiksite kaaluda selliseid variante : “lastehoid tallinnas”, “lastehoid mustamäel”, “ööhoid”, “aiaga lastehoid kesklinnas” jne.

Google Keyword Tool

2. Facebook Ad

Facebooki erinevus Google suhtes on, et Facebookis saate määrata kasutaja profiili, kellele reklaami näitate. Näiteks pole seal keeruline panna jooksma reklaami naistele vanuses 25 – 40, kes on abielus ning elavad Eestis. Kahjuks Eesti on taaskord liiga väike, et saaks teha reklaami linna järgi – seetõttu reklaamides FB lastehoidu, siis oleks kasulik juba reklaami pealkirjas ära mainida asukoht. Kui te nüüd ei sihi väga kitsast sihtrühma, siis peate arvestama, et FB sätib teie reklaamid nii, et päeva lõpuks kulutatakse ära teie päevalimiit. Samuti otsustab FB ise, milliseid reklaame ja kui palju ta näitab – muidugi tasub ise ka katsetada erinevate tekstide, piltide ja ka sihtgruppidega. FB reklaam võib olla päris tulemuslik, kuid sellega tuleb pidevalt tegeleda.

Facebook ad keskkond

3. Facebook fännileht

Hämmastavalt palju lastehoide on teinud endale FB fännilehe – enamusel kõigub fännide hulk 20 – 100 vahel.

Kui teie fännilehe eesmärk on oma olemasolevatele klientidele anda infot ja jagada pilte üritustest ja muud taolist – sellisel juhul olete väga õigel teel. Samas näiteks korraldada kampaaniat, et loosite välja auhinna inimeste vahel, kes liituvad fännilehega – seda ma isiklikult ei soovita. Esiteks liigub Facebook sinna suunas, et järjest vähem fänne tegelikult näeb seda, mida te oma seinale postitate ning juhul kui te ei suuda igapäevaselt huvitavat sisu genereerida, siis väheneb fännide kaasatus veelgi. Kui teete kampaaniat, siis pigem proovige kätte saada email ning hakake saatma uudiskirja inimestele, kes on teie teenusest huvitatud.

4. Uudiskiri

Kuna eelmises punktis juba jõudsin nõuandeni hakata välja saatma uudiskirja, siis see punkt on kindlasti väärt eraldi alapealkirja.

Uudiskiri on väga hea viis hoida kontakti oma praeguste ja tulevaste klientidega. Samas nimekirja kokkupanek, kellele uudiskirja saata on juba keerulisem. Kõige mõistlikum on alguses hakata seda välja saatma just olemasolevatele ja endistele klientidele, kelle kontaktid on teil olemas. Et kaardistada uusi kliente, kellega tasub ühendust hoida võite teha auhinnakampaania, kus loosite välja mõne oma teenuse (sünnipäev teie mängutoas, kuu aega tasuta hoidu etc.) – see tähendab, et inimesed, kes teile oma kontaktid annavad on ka reaalselt teie tootest huvitatud.

Igasuguste tehnikavidinate ja spa-hoolduste väljaloosimisel peate olema ettevaatlikud – need võivad anda teile palju e-posti aadresse, kuid kui 90% neist iPhone huvilistest on lastetud inimesed, siis ei suuda te parima disainiga uudiskirjaga ka neile müüa lastehoiuteenust 😉 Samuti kui panete loosi näiteks laste jalgratta või mingi laheda turvatooli, siis arvatavasti osalevad kampaanias inimesed, kes omavad lapsi, kuid nad ei pruugi asuda teie lähedal. Sellise auhinnaga kampaania võiks toimida ainult mõne Tallinna kesklinna koha puhul, mille puhul võib eeldada, et niikuinii suur % Eesti elanikest satub kohast mööda jalutama hiljem.

Sendsmaily ja Mailchimp on kaks paljudest võimalustest, mille kaudu saata ilusaid uudiskirju.

5. Bänner perefoorumis

Näiteks metrix.station.ee lehe andmetel külastab Perekool.ee lehte 76 000 inimest nädalas – samas 120 x 120px bänner paremal ääres maksab 450EUR/kuu – esialgu tundub ju, et ühe inimeseni info viimine maksab kõigest 0,1 senti ja seega isegi kui 100-st üks klikib oleksite te ikka väga tugevas võidus. Tegelikkuses on numbrid teised – reklaamipimedus bännerite suhtes on kasvanud ning isegi kui kõik inimesed näeksid teie bännerit, siis kas tõesti asub teie hoid sellises asukohas, et sobib igale inimesele? Selline üldine reklaam sobib taaskord pigem brändidele ja toodetele, mida saab tarvitada olenemata asukohast. Teie kliendid elavad suure tõenäosusega 5km raadiuses teie asukohast ja seetõttu selline kõigile reklaami tegemine on kallis ja suure tõenäosusega ebaproduktiivne.

Statistika Eesti veebilehtede külastatavuse kohta.

Perekool.ee keskkonna reklaami hinnad

6. Eesti Posti otsepostitus

Lastehoiu jaoks võib olla mõistlik loobuda internetireklaami eelistest ja minna ajas tagasi… Eesti Post pakub postitusvõimalust linnaosade, tänavate ja palju muu kaupa – seega on teil võimalik viia info just sellesse piirkonda, kus teie kliendid ka elavad. Kahjuks ei ole võimalik väga hästi eristada pensionäre, lastetuid ja väikelastega peresid, kuid samas kuna ühe kontakti hind ei ole väga kallis, siis võib sellest ka mööda vaadata.

2000 ühepoolset värvilist A4 reklaami peaks saama kätte ca. 100EUR eest  – seega ühe reklaami hind on 5 senti ning lisandub umbes 2 senti postitustasu Eesti Postile. Seega sama hind, mis Google AdWordsil kliki kohta. Miinuseks nagu öeldud siis see, et eriti ei saa segmenteerida ning samuti tuleb ajastus valida väga õige – keegi ei hoia tänapäeval alles reklaamlehti ja seega kui inimesel teie teenust vaja ei lähe sellel hetkel kui reklaami talle saatsite, siis suure tõenäosusega on see kontakt tühja läinud.

Eesti Posti reklaamihinnad

7. Reklaam kohalikus linnaosalehes

Näiteks Saue vallas on kohalikule firmale väikseim reklaamipind kohalikus lehes 12EUR, Nõmme sõnumites 25EUR ja eks teistes lehtedeski jääb see umbes samasse hinnklassi. Kindlasti tasub vahepeal kohalikus lehes reklaami osta – sest see on odavaim viis viia info oma piirkonda. Samas iroonilise näitena võiks tuua olukorra, kus sai nüüd terve talv korraldatud Nõmmel lastekaupade kirbukaid ning igal üritusel tuli mõni inimene soovitusega, et miks te üritust Nõmme Sõnumites ei reklaami – ja ometigi oli meil iga kuu suht sarnase disainiga kuulutus lehes täiesti olemas… Kahjuks inimestel on kiire ja reklaami pannakse tähele loetud sekundid.

 

Ma nüüd ei tea, kui palju teil oli abi antud soovitustest – võite alati meie FB lehel tõstatada diskussiooni, kui tunnete, et tahaksite veidi enam teada mõne ülaltoodud teema kohta. Samas parim reklaam on iga hoiu jaoks rahulolevate vanemate soovitus ning isegi parim reklaamikampaania ei suuda heastada kahju, mida üks pettunud lapsevanem paari foorumipostitusega võib teha.

Kui teema huvi pakub, siis vaata ka külalispostitust “5 näpunäidet, kuidas saada lapsevanemad oma lehele” internetmarketing.ee blogis.

Meeldis? Jaga seda ka sõpradega!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePin on PinterestShare on Tumblr

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga