Paar nädalat tagasi avastasin, et tolmuimeja on hakanud kergelt streikima… Tegelikult kui aus olla, siis mitte tolmuimeja – masin imeb sama ilusasti kui 5 aastat tagasi kui selle ostsin, kuid otsiku harjased on aastate jooksul kulunud alla selle kriitilise piiri ning kahjuks enam parketi peal seda kasutada pole võimalik.
Tegusa ja praktilise inimesena otsustasin, et aeg on hankida uus otsik. Kuna kahtlustasin, et poodi minnes ootab mind ees eri suurustega harjaste valik, siis igaks juhuks panin ka vana otsiku kotti ja läksin shoppama. Rocca al Mare Euronicsis juhatati mind saalinurka, kus oli ÜKS otsik tolmuimejatele… Kahjuks müüja vaatas kaasasolevat mudelit ja teatas, et see otsik mulle ei sobi kuna on vaja mingit muud kinnitust. Anti kaasa väike lipik, kus oli mingi aadress, kust müüja sõnul pidi just Siemensi tolmuimejatele tarvikuid saama.
Pakkisin lapsed autosse ja sõitsime Türi tänavale Tondile… Seal siis on üks müstiline hoone, kus on pikk lett ja seal leti taga siis erinevate firmade “garantiid”. Niikaua kui järjekorras ootasin, siis jälgisin, kuidas üks vene härrasmees püüdis oma Philipsi juhtmeta lauatelefoni remonti anda – talle ei jõudnud kuidagi kohale selgitus, et kui tootel garantii, siis vahetetakse ümber ja kui garantii läbi, siis remonti ei võeta ja tuleb lihtsalt ära visata. Tegu oli just sellise tegusa vanaisa tüüpi meesterahvaga, kelle puhul suutsin vaimusilmas ette kujutada, kuidas ta nädalavahetustel kodus nokitseb auto kallal või kui vaja siis ehitab peedist pesumasinale uue trumli Ja ta tõesti ei suutnud mõista, kuidas asja ei remonditagi…
Jõudsin järjekorras ette ja andsin lootusrikkalt oma vana otsiku neiu kätte ja ütlesin, et tahan uut. Neiu vaatas veidi veidra näoga ja siis kadus nurga taha. Viis minutit hiljem oli ta leti ääres tagasi ja teatas, et hetkel sobivaid otsikuid ei ole. Mingi tellimus on teele läinud ja võibolla varsti tuleb, aga täpsema info jaoks peaks ta teadma mu täpset tolmuimeja mudelit.
Järgmisena püüdsin siis Järve keskuse Kodumasinate poes õnne. Oli taas üks otsik ja kuigi selleks hetkeks olin valmis kasutama teipi või Super Attacki, et üks otsik oma tolmuimeja toru külge saada, siis kahjuks antud otsik liiga väike oli, et üldse oleks saanud mingit kinnitust looma hakata.
Lõpetasin teema selleks päevaks, kuid täna linna minnes hakkasin mõtlema, et äkki see esialgne Euronicsis müüdav standartots ikkagi kuidagi kahepoolse teibi abil oleks kasutatav. Võtsin toru kaasa ja tegin peatuse Kristiine Euronicsis – õnneks ei kulunud seal väga palju aega, sest kohe kui toru kotis välja võtsin hakkasid müüjad pead vangutama, et neil pole ühtegi otsikut ja ma peaksin minema Rocca al Mare Euronicsisse.
Eks ma siis lähe. Vahepeal leppisin naabriga kokku, et saan laenata tema tolmuimejat. Siiani on kulunud selle kõige peale 3,5h + paar tuhat närvirakku ja isegi kui see otsik sobib, siis oli selle hind vist 35EUR. Selle aja jooksul olen möödunud kümnetest, kui mitte sadadest tolmuimejatest ja nagu aru saan siis 130EUR-ga saaks juba täiesti uue tolmuimeja.
Aga kas nii peabki olema, et uue masina ost on odavam kui ühe tarviku/varuosa ost? Kas me peaksimegi täiesti töötavad masinad saatma äraviskamisele? Ühelt poolt saan aru, et kodutehnika tootjate kasumid langeksid järsult, kui need masinad kestaksid kümneid aastaid, kuid kas siis tänane kasum on olulisem kui prügivabam tulevik?
Mõelge kui lihtne oleks elu, kui kõigi külmkappide riiulid ja sahtlid oleksid sama suurusega – ehk kui miskit katki läheb, siis saad kohalikust supermarketist kohe uue? Kui kõik telefonid, fotokad ja muu tehnika oleks samasuguse laadijaga – et ei peaks reisile kaasa võtma 3-4 erinevar laadijat? Kui …
Igatahes kui kellegil on mõnd üleliigset Siemensi tolmuimeja otsikut, siis andke mulle märku [email protected] Ja kindlasti soovitaks kõigil ka korra vaadata seda videoklippi – mitte, et sa väga midagi selle vastu teha saaks globaalselt, aga võibolla järgmine kord kui sa poes mõnd “vajalikku” tehnikavidinat osta soovid, siis mõtled korra veel enne kui kassasse liigud…