Kuidas teha edukat laste mängumaad?

Siinkohal tahaks tänada kolme mängutoa omanikke, kes leidsid aega minuga suhtlemiseks ja teema üle arutlemiseks. Lastepark, Let’s’Play ja Imeline Mängumaa on kindlasti nende mängutubade hulgas, kes teavad mida kliendid tahavad ja sellest annavad märku ka laienemisplaanid ja uued investeeringud oma ruumidesse. Panen siis kirja nende arvamused, et miks kliendid nendega rahule on jäänud ja mida võibolla tasuks ka teiste mängutubade omanikele soovitada.

ENNE AVAMIST…

Tundub, et mängutoa edukus pannakse paika juba planeerimisjärgus. Kõik mängutoad tõid oma tugevusena välja avaraid ruume ja mainiti ära ja parkimisvõimalusi. Samuti ollakse üksmeeles selles osas, et mängutuba tuleb avada suure pauguga – ehk siis juba esimeste külaliste tulekuks peavad olema atraktsioonid ja sobiv sisustus. Ühe mängutoa omanik avaldas arvamust, et tegelikult määrab mängutoa edukuse algse investeeringu suurus – seda arvamust täiendati teiselt poolt hiljem, et korralik investeering peab olema sisustusse, kuid ka kallilt saab teha viletsat asja.

Seega kui teil on idee teha üks uus mängutuba, siis arvestage sellega, et mängutuba ei saa teha mõttega, et alguses muretsen paar asja ja hiljem, kui käivet tekib, siis muretsen asju juurde. Konkurents on tugev ja lapsed on kriitilised kliendid – kui asi neile ei meeldi, siis tagasi tulema ei hakata. Seega ettevõtmine tasub ära vaid juhul, kui teil on piisavalt finantse, et teha asja korralikult.

AVAMINE & REKLAAM

Mitte üks kolmest mängutoast ei alahinnanud reklaami tähtsust. Enda olemasolust oli teada antud ajalehtedes, flaieritega, raadios, telekas ja tänavareklaamiga. Isiklikult ütleks, et võibolla oleks eduka internetiturundusega saavutanud sarnased tulemused isegi soodsamalt, kuid oluline on see, et info endast viidi kiirelt suure hulga klientideni. Nagu ka üks vestluspartner avaldas arvamust, et paljudele mängutubadele saab saatuslikuks see, et üritatakse vaikselt alustada ja lõpuks saab võhm enne otsa. Turundus on oluline ja kui teil endal kompetents puudub, siis leidke endale turunduspartner. ( Kellel konkreetne mure turundusega, siis kirjutage [email protected] ja äkki saame ka meie veidi aidata).

JÄTKUSUUTLIKKUS

Pideva reklaami tegemine on kulukas ning seetõttu on oluline, et hakkaks levima suust-suhu reklaam. Soovitajateks võivad olla lapsed või vanemad – oluline on pakkuda kõigile osapooltele nii positiivset elamust, et nad teist rääkida tahaks. Laste jaoks on oluline, kui põnev neil on, kui palju lisavõimalusi ja tegevusi mängutuba pakub ning samuti sõprade arvamus. Vanemate jaoks on pigem oluline mängutoa puhtus, esmamulje ning kindlasti asjaajamise lihtsus. Samuti toodi olulise faktorina välja lisateenuste olemasolu. Samuti eelpoolmainitud parkimine ja asukoht võib olla oluliseks faktoriks.

LASTE VANUS

Mängutoad reklaamivad ennast üldjuhul vanusele 0-12. Samas kuigi keegi ei toonud eraldi välja mingit kindlat vanusegruppi, siis vestlustest jäi kõlama, et eelkõige peetakse suurtes mängutubades sünnipäevi lastel vanuses 3-9. Ehk siis kogu tegevuste valikul tulekski sellega arvestada. Beebidele piisab üldjuhul väiksemast nurgakesest ja vanemad lapsed eelistavad juba lisateenuseid – näiteks diskot.

_______

Igatahes on mängutoa avamine praegu päris riskantne kuna tugevaid tegijaid on päris palju ning lastevanemate ootused kõrged. Kusjuures huvitav on ka see, et hind ei ole väga määrav faktor – seega kui teie ainuke idee on konkurentsi siseneda soodsama hinnaga, siis see ei pruugi olla parim idee. Ja kindlasti enne kui hakkate firmat registreerima või ruume rentima, siis minge käige ära neis mängutubades, kus järjekord ukse taga ja püüdke mõista, mis muudab need mängutoad laste ja nende vanemate jaoks nii ahvatlevaks :)